1. Informacja przy meldowaniu
– pierwszy kontakt Gościa z hotelem często jest decydujący w kształtowaniu wizerunku obiektu. Zapewnij Gościowi krótką, lecz pomocną mu rekomendację hotelowej restauracji. Dostosuj informację do potrzeb Gościa!
2. Informacja w mailu powitalnym
– wiele obiektów zaraz po dokonaniu rezerwacji przez Gościa wysyła maila, który ma za zadanie podziękować rezerwującemu, a także przekazać mu niezbędne informacje na temat hotelu. Warto przemycić w nim parę słów o Waszej gastronomii!
3. Informacja w liście powitalnym
– inną formą powitania jest personalizowany list powitalny, podpisany przez osobę zarządzającą hotelem, który jest przekazywany Gościom przy meldowaniu. Większość Gości, zaciekawiona stworzonym dla nich listem, decyduje się go przeczytać – nie marnuj takiego potencjału!
4. Roll-up w hotelowym korytarzu
– nie od dziś wiadomo, że w promocji restauracji najlepiej oddziaływać na zmysły węchu i wzroku. Dobrze przygotowany roll-up może tylko pomóc w zwiększaniu popularności Waszej restauracji!
5. Bon na darmowy drink/czekadełko/deser/zupę/herbatę
– koszt przygotowania (szczególnie hurtowego) darmowej przekąski jest znikomy w porównaniu z możliwym przychodem, uzyskanym dzięki niej. Jeśli jesteś pewny jakości serwowanych gratisów zaoferuj je Gościom i miej pewność, że zwrócą się z nawiązką!
6. Informacja w „Informatorze hotelowym”
– każdy obiekt gwarantuje odnalezienie w pokoju wkładki z najważniejszymi informacjami o hotelu. Czasami jest to zalaminowana kartka A4, czasami graficznie opracowana broszura, a czasami oprawiony w skórę wielojęzyczny informator. Turysta na pewno do niego zajrzy!
7. Tekturowe standy w pokoju
– poligraficzny standard, który jest stosowany na całym świecie. Dobre zdjęcia, odpowiednie wykadrowanie i prezentacja ceny mogą pomóc w ściągnięciu Gościa do restauracji. Stand ustawiony na biurku, przy którym pracują ludzie biznesu może znakomicie promować usługę room-service!
8. Prezentacja w telewizji
– nie chodzi tu o wykupienie kosztownych reklam w środkach komunikacji masowej, ale o specjalny kanał, zaprogramowany w systemie hotelowej telewizji. Daje on nieograniczone możliwości w promowaniu usług około hotelowych, także gastronomicznych!
9. Wystawienie menu w korytarzu hotelowym
– czy zdarza Wam się nie wejść do restauracji w obawie przed zbyt wysokimi cenami lub nieodpowiednim menu? Waszym Gościom również się zdarza, więc jeśli nie pokazujecie im pełnego menu przed wejściem do restauracji, popełniacie spory błąd!
10. Materiały poligraficzne w recepcji
– ulotki, plakaty, standziki. Wszystko, co może zwrócić uwagę Gościa i pomóc Recepcjoniście w prezentowaniu oferty restauracji przy meldunku oraz bieżącej obsłudze.
11. Informacja na „kangurku”
– jeśli tylko wydajecie karty klucze w specjalnie naciętym kartoniku (zwanym w naszej branży kangurkiem) jest on idealnym miejscem na zawarcie informacji choćby o godzinach otwarcia hotelowej restauracji!
12. Wysondowanie opinii przy wymeldowaniu
-np. „Czy skorzystał Pan z naszej restauracji?”. Pytanie to otwiera pole do dyskusji z Gościem, który spróbował kreacji kucharzy, daje także szansę na przypomnienie o możliwości skorzystania z obiadu Gościowi wymeldowującemu się z hotelu.
13. Karta rabatowa dla Gości hotelowych
– czy wysokie ceny odstraszają Twoich Klientów? Sprawdź to, proponując Gościom specjalną kartę rabatową, dzięki której zmniejszą swój rachunek!
14. Informacja w windzie
– przydaje się szczególnie w obiektach turystycznych o wielu kondygnacjach. Trzeba jednak pamiętać, że nawet w mniejszych hotelach Goście po długiej podróży nie lubią ciągnąć swojej walizki po schodach i chętnie skorzystają z windowego udogodnienia. A tam czeka – no właśnie – zachęcający display ze zdjęciem potrawy!
15. Zapach
– zagadnienie nie do przecenienia. Wpływ aromamarketingu na decyzje zakupowe jest znany od dawna i skutecznie wykorzystywany przez marketerów na całym świecie. Dlaczego więc o poranku lobby nie mogłoby pachnieć świeżo mieloną kawą z hotelowej kawiarni czy restauracji?