11. WYSZUKIWANIE POŁĄCZEŃ – często zdarza się, że Gość pyta o najszybszy sposób dojazdu do danego miejsca . Bywa, że jest to punkt w centrum miasta, fabryka zlokalizowana w pobliżu miejscowości czy też miasto, oddalone od hotelu o 100 km. Dobry recepcjonista potrafi w ciągu kilku chwil wyszukać w Internecie najszybsze połączenie kolejowe, autobusowe czy lotnicze, a także podać czas i koszty w porównaniu z wynajęciem taksówki.
12. APTEKA – na wyposażeniu każdego hotelu winna znaleźć się podręczna apteczka, zawierająca podstawowe lekarstwa i narzędzia, pozwalające na udzielenie pierwszej pomocy. Warto pamiętać o tym, że jej zawartość musi być zdatna do użycia (nożyczki naostrzone, bandaże niezabrudzone, lekarstwa w terminie przydatności). Pojawiają się także Goście, którzy muszą nabyć medykament w aptece – dobrze jest mieć wiedzę gdzie znajduje się najbliższa apteka, a także znać stronę internetową, na której podana jest informacja o aktualnie dyżurującej w w godzinach nocnych placówce.
13. TELEFON Z POKOJU – w dobie telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów wykonywanie telefonów z pokoju jest zjawiskiem coraz rzadszym, acz wciąż istniejącym. Jasna informacja o kosztach wykonywania telefonu zewnętrznego z aparatu znajdującego się w pokoju winna być zamieszczona w informatorze hotelowym. W recepcji natomiast zwykle znajduje się tabela, ukazująca koszty impulsu lub minuty rozmowy z wszystkimi krajami poza granicami Polski.
14. SKLEP Z PAMIĄTKAMI – niektóre obiekty posiadają swoje mini-sklepiki lub choćby wystawkę pamiątek w recepcji. Jeśli jednak nie dysponujecie takowym, miejcie wiedzę na temat miejsca, gdzie można zakupić pocztówki, lokalne rzeźby, miniaturki polskich alkoholi czy choćby książki o papieżu Janie Pawle II (który jest w pewnym stopniu symbolem Polski).
15. OPIEKUNKA DLA DZIECKA – hotele przyjazne rodzinie, o których pisaliśmy niedawno, nie powinny mieć problemu z tym aspektem. Jeśli jednak rodziny przyjeżdżają do Was znacznie rzadziej niż Klient biznesowy, świetnie jest dysponować kontaktem do wykwalifikowanej opiekunki, która na zlecenie hotelu może zająć się dziećmi Gości – jest to także dobry sposób na up-selling, kiedy chcemy zachęcić rodziców do wspólnego skorzystania z usług SPA lub romantycznej kolacji!
16. WYNAJĘCIE SALI KONFERENCYJNEJ – oczywistym jest, że specjaliści ds. konferencji nie pracują w hotelach 24 godziny na dobę. Faktem jest jednak, iż światowy biznes nie przestaje działać nawet na minutę i może się pojawić potrzeba zorganizowania szkolenia, spotkania bądź małej konferencji o godzinie 22:00 dnia poprzedniego. Recepcjoniści powinni mieć pod ręką cenniki wynajmu sali szkoleniowej, propozycje przerw kawowych oraz znać możliwości techniczne (rzutnik, ustawienia sali, etc.), by zaspokoić potrzebę Klienta w tym zakresie.
17. HISTORIA MIEJSCA – mówimy zarówno o historii obiektu, w którym znajduje się hotel, jak i o historii lokalnej. Każdy budynek ma swoje tajemnice – nawet te świeżo wybudowane : Warto znać kilka z nich, by w odpowiednim momencie podzielić się nimi z Gośćmi hotelu. Historia miejscowości to natomiast fakty historyczne, legendy czy podania, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Mogą być ciekawe, szczególnie dla Gości z zagranicy!
18. ROZMOWA PRZEZ TELEFON – odpowiednie odebranie telefonu i późniejsze przeprowadzenie rozmowy ma kluczowe znaczenie w procesie rezerwacji, ale także w generowaniu wizerunku hotelu, który powstaje w oczach Gościa. Zdarza się, że kontakt telefoniczny jest jedynym, który Gość będzie miał z obiektem, szczególnie, jeśli recepcjonista nie zachowa podstawowych zasad prowadzenia rozmów telefonicznych. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz nasz darmowy poradnik TUTAJ
19. ŚCIEŻKI ROWEROWE – czy Wasz obiekt umożliwia wypożyczenie rowerów? Nawet jeśli nie ma takiej możliwości recepcjonista powinien znać okoliczne tereny i umieć podpowiedzieć Gościom trasy, które będą posiadały zarówno walory rekreacyjne, jak i turystyczno-krajoznawcze. Dobrze jest mieć dostęp do informacji o najbliższym sklepie i serwisie rowerowym.
20. ŻARÓWKI, BATERIE – znowuż wracamy do faktu, iż często to recepcjonista jest jedyną osobą, która pracuje w hotelu przez całą dobę. Niestety – żarówki lubią się psuć wieczorami, a baterie w pilotach telewizyjnych i zamkach magnetycznych wyczerpywać w najmniej spodziewanych momentach. Dlatego też musisz znać miejsce, w którym dział techniczny przechowuje owe elementy, by móc pomóc Gościowi w chwili, gdy musi pracować przy biurku, a żarówka właśnie się spaliła
… ciąg dalszy nastąpi 🙂